In het afgelopen jaar vond er een belangrijke verandering in het Slinger-team plaats. Na 13 jaar nam Lidy Noorman afscheid als projectleider van De Slinger. Met haar bevlogenheid en inzet heeft Lidy een enorme bijdrage geleverd aan datgene wat De Slinger nu is. Lidy, heel veel dank hiervoor! Vanaf 8 mei 2023 heeft Nicole Hensema de plek ingenomen van projectleider en met veel energie geeft zij nu verder vorm aan de ontwikkeling van De Slinger Hengelo.
In 2023 hebben we als Slinger Hengelo weer een stevige bijdrage geleverd aan het versterken van de verbinding in Hengelo. Zo hebben we in vergelijking met 2022 een flinke groei gerealiseerd in het aantal matches en ook in de waarde van de matches. Op deze wijze zien we dat we steeds meer maatschappelijke impact realiseren in Hengelo.

Dit jaarverslag geeft u beeld en verhaal bij al onze werkzaamheden, acties en evenementen in 2023.

• Eric Klein Willink, projectleider Sociaal van Welbions: ‘In samenwerking kun je zoveel meer betekenen voor maatschappelijke organisaties. Goed om dat mee te nemen naar de beurs: soms komt er een vraag en weet je dat je niet alle expertise in huis hebt om daar goed op te reageren. Dan kun je als aanbieder je netwerk inschakelen.'

Het jaarverslag is tot stand gekomen dankzij medewerking van verschillende Hengelose ondernemers. Mariska van Doorn (Schrijvenderwijs), redactie en interviews voor de twee bijzondere verhalen achter de match. De prachtige omslagfoto is beschikbaar gesteld door de Hengelose fotografe Saskia Janki.

De Lijn Design & Reclame zorgde voor design en opmaak en Drukkerij Hofmeijer verzorgde het drukwerk. Zij werkten allen belangeloos mee aan het jaarverslag van De Slinger Hengelo. Waarvoor onze grote dank.

• Claire van Oosten – te Marvelde: ’De deelnemers van de grafische afdeling van Mediant vervaardigen vaak drukwerk voor Mediant intern. Zij vinden het erg leuk om ook iets te doen voor organisaties buiten Mediant en konden nu hun creativiteit kwijt in de ontwerpwerkzaamheden die een duidelijk doel hadden: aandacht genereren voor de jubileumvoorstelling.’

Heel veel dank aan alle vrijwilligers, ondersteuners en bedrijven die hebben bijgedragen aan het succes van de Slinger Hengelo in 2023. Ook namens alle stichtingen en verenigingen die verder geholpen zijn met jullie bijdragen. Veel leesplezier!

Klik hier voor een downloadversie van het jaarverslag 2023.