Attie Schipper - De Lijn Bureau voor Communicatie Design & Reclame

Winnaar Slingerjaarprijs 2019

Aanbieder Attie schipper: ‘Van betekenis zijn loont!’

 

Al vanaf de oprichting in 2007 is Attie Schipper betrokken bij De Slinger. Als Supporting Partner maakt de eigenaar/directeur van De Lijn Bureau voor Communicatie Design & Reclame voor onze organisatie folders, brochures, jaarverslagen en certificaten. Dat De Lijn als een van de winnaars van De Slingerjaarprijs 2019 op het certificaat stond, kwam echter als een verrassing.
 

‘De Slinger en één van mijn medewerksters hebben dat bekokstoofd’, vertelt Attie enthousiast. ‘Ik wist natuurlijk dat we genomineerd waren, maar dat we gewonnen hadden voor de match met Franky’s IJS, hoorde ik pas tijdens de uitreiking op de Voorjaarsbijeenkomst.’ De Lijn is zeer trots op de Singertrofee van AtelierZ. Die prijs prijkt op Attie’s Bureau.

De Lijn ontwierp en vervaardigde als aanbieder promotiemateriaal voor de KiNDERDAG die vrager Frank Boereboom organiseerde. Het ging in eerste instantie om een poster, maar uiteindelijk heeft graphic designer Silvia Doreleijers ontwerpen gemaakt voor Led-Wall reclame, t-shirts, bierviltjes, beachvlaggen en een flyer. Attie vervolgt: ‘Silvia en ik zijn wezen kijken, de kinderen hadden ontzettend veel plezier, dáár doe je het voor!’
 

Win-win
Als spruit uit een rood nest past het bij haar zich in te zetten voor anderen. Ze is niet alleen betrokken bij De Slinger, maar zit in de haarvaten van de Hengelose samenleving, onder meer als bestuurslid van Jeugdfonds Sport en Cultuur Hengelo Borne, als lid van de Mixed LIONSclub en Business Mentor & Coach bij de ROZ-groep. Stuk voor stuk organisaties die het hun zaak maken anderen bij te staan. ‘En ik doe het voor mezelf hoor’, vertelt ze lachend, ‘het is puur egoïsme!’ Ze verduidelijkt: ‘Ik voel me prettig als ik eraan kan bijdragen dat een ander groeit. Zo krijg je een win-win situatie.’ Maar dat is het niet alleen.

Attie volgt haar hart en ze houdt er niet van op podia te staan. ‘Toch moet je wel laten zien dat je er bent. Dat doe ik het liefst door iets te betekenen voor anderen of mensen met elkaar te verbinden.’  Dan legt ze uit dat ze haar bedrijf startte in 1984 ten tijde van een economische crisis met een budget van 25 gulden. Via kleine opdrachten voor bekenden die soms in natura betaalden, of in delen of uitgesteld, groeide De Lijn naar grotere opdrachten. ‘Ik heb wel vaak moeten horen dat ik meer geld zou moeten vragen voor geleverd werk, maar daar trok ik me niet zoveel van aan. We werken nog steeds zo, hebben langlopende relaties met onze klanten en we bestaan al 36 jaar. Van betekenis zijn loont!’
 

Altijd impact
Het levert De Lijn in ieder geval een geweldig team van vijf gemotiveerde medewerkers en een optimale werksfeer op. De Slinger wordt altijd warm ontvangen en krijgt gehoor voor alle wensen. Attie hoopt dat meer mensen hun weg gaan vinden naar onze organisatie. Ze vertelt: ‘Zo kan De Slinger als een magneet mensen bij elkaar brengen en krachten bundelen voor Hengelo. Het is belangrijk dat ook individuele vrijwilligers of kleine bedrijfjes zien dat je nooit te klein bent om impact te hebben.’ Daar is haar bureau het bewijs van. Attie besluit: ‘Wat je bijdraagt hoeft niet groots en meeslepend te zijn, een blij humeur doet al meer dan je denkt!’

 

Interview: Mariska van Doorn | Schrijvenderwijs

februari 2021

Lees meer